Hasičský speciál Tatra 111
Hasičský speciál Tatra 111
- v roce 1956 ve Švédsku vyhlásili výběrové řízení na nákladní vůz s pohonem 6x6, max. rychlostí 90km/h, který s plnou zátěží je schopen projet těžkým terénem
- kopřivnická Tatrovka výběrové řízení vyhrála a vyrobila pro Švédsko sedm podvozků, kabina s nástavbou byla poté vyrobena ve Švédsku tamní firmou Karlawerken
- vozy na letištích sloužily jako hasičské
- po skončení služby byla věnována Leteckému muzeu v Arlandě, kde byla cca 20let ponechána na pospas povětrnostním vlivům
- naštěstí neskončila v kovošrotě, ale členové muzea se rozhodli Tatru prodat pod podmínkou, že nový majitel Tatru zrenovuje
- z mnoha zájemců nakonec bylo vybráno Muzeum Tatra 111, kterému byla Tatra dokonce věnována (díky za to patří především p. Patočkovi - člen muzea v Arlandě) a za pomoci kamarádů dovezena do ČR v roce 2011, tímto ještě jednou děkujeme
- jedná se o jediný dochovaný exemplář
T111 na letišti r.1979
T111 po zprovoznění na Dobříči r.2011
řidič kamionu a kamarád Marek Rakvica,
s kterým jsme Tatru ze Švédska přivezli
s kterým jsme Tatru ze Švédska přivezli
Kamil Los při výměně motoru
díky těmto lidem je Tatra v ČR,
zleva J.Bláha, M.Horka, M. Rakvica, H. Obroučka, S. Červený, P.Vávra
zleva J.Bláha, M.Horka, M. Rakvica, H. Obroučka, S. Červený, P.Vávra